Tuesday 11 July 2017

It's a Bitchy Fafa

Assalamualaikum guys, hey.
Harini aku nak isytiharkan today is the worst day ever! *jerit*

((sambil dengar lagu Wany Hasrita - Menahan Rindu))

Post kali ni aku tak tahu apa yang aku akan tulis so.. aku akan tulis randomly.

alkisahnya....

dua tiga kucing belari mana nak sama si kucing belang eh?

dua tiga hari lepas ada lah terjadi misunderstanding dengan bestfriend aku. statement tu actually spontan kot sebab benda alah tu ada dekat depan rumah aku. that moment bila dia terus and terus misunderstanding.... tak nak cakap dengan aku.. aku rasa down gila lahanat nak mati. tapi arwah tok aku pernah pesan...

"Kawan ketawa senang dicari.. kawan menangis payah dicari."

tu yang aku pun turn off logik akal dan hati aku. aku turn on imaginary side aku. dimana aku akan buat semua benda tanpa aku kisahkan sesiapa pun. tu yang kadang kadang sekali pandang macam orang gila. jalan dekat koridor tak pakai kasut... lompat sana sini. actually it's just to entertain myself. siapa lagi nak happykan kita kalau bukan diri sendiri. ((oh my, aku rasa nak nangis sekarang ni))

but serious, there's only one who know me so well. inside and out. but unfortunately... he's just faaaaarrrrrrrr from me. :'(
he has same passion just like me... oh my.. i really missed him so bad!

oh, korang pernah dengar ADHD?

Attention Deficit Hyperactivity Disorder


benda ni sebuah gangguan pada perkembangan otak yang menyebabkan penderitanya menjadi hiperaktif, impulsif, serta susah memusatkan perhatian and aku salah seorang yang menghidap disorder ni.

I got depressed at how people still judge me base on how I do in academics. I mean, some knows that I have ADHD but they forget about it and still judge me nevertheless. How do you expect me to be on the same level as you ? It's hard because when someone makes me sad, I destruct myself instead of being mad at them. I suppose this is a 'motivation' for me to force myself on the same level as those smart peeps who didn't suffer from ADHD but I feel like I'm failed. everytime.

tapi disaat aku mengharapkan orang faham aku.. aku lupa yang tak semua orang boleh faham kita. nak nak pasal ADHD ni. some people might think I'm crazy, bodoh and insane.. but that's me. Alhamdulillah aku still boleh control ADHD aku without taking any medicine..

okay lah.. lagu Wany Hasrita ni pun dah lebih sepuluh kali berulang... jadi.. byebyebye.

pesan aku : jangan takut untuk jadi berbeza.

p/s: kan aku dah cakap aku randomly typing. aku tak tau apa yang aku tulis ni.



**THE END**


No comments:

Post a Comment