Friday 21 July 2017

Crush Dalam From 6


Assalamualaikum. Haiih. Aku dah tak tau ni post entri aku yang keberapa..
ni semua sebab si sofea lah ni. (hahaha aku tak tahu kenapa aku suka panggil Sofea instead of calling her Farra. comel plak.)

tapi entah kenapa aku rasa syok sangat sampai kena mandi wajib. ghairah sangat lah kot. (ah muhong ja)

so untuk post yang terakhir ni.. (harap harap lah).. aku nak cerita pasal crush aku yang Sofea panggil dia jang. aku tak tau lah nak cakap apa pasal jang ni.

"bongok lah kau ni. kau cerita la macam mana kau suka kat dia bodo."

alaa tak payah lah marah. ni kan blog aku. sukati aku lah nak tulis apa pun. hahaha! okay lah aku cerita macam mana aku kenal dia.. actually aku dah lama kenal dia. em em em...  lama lah 4 tahun dah. ihiks. hahaha! selama ni aku follow update pasal dia semua kat facebook je. dia wakil sekolah sana sini semua aku tau dari facebook dia. tapi time tu aku tak minat dia. aku just suka nama dia je. and aku pun tak ingat yang aku pernah jumpa dia. dasar pelupa. aku minat dia since orientasi form 6. aku nampak dia dalam dewan. maybe sebab dia charming sangat dan dia ada ciri-ciri lelaki yang aku idamkan mungkin. 

"panjang sangat cerita kau. skip terus macam mana kau boleh fallen in love dekat dia"

okay, alkisahnya begini. time aku aku tengah lepak dekat astaka sebab ada satu perjumpaan ni tetiba kena cancel. so aku malas nak masuk kelas jadi aku lepak lah. dia pun ada jugak dekat satu sudut astaka ni dengan budak aspura. lepastu dia ada satu benda yang menarik minat aku. ada ah... mana leh gitau. dari benda tu lah aku dengan dia start sembang and tegur and jadi kawan... and kitorang pun suka sembang pasal benda tu. ada minat sama weh

"ooo macam tu. apa yang ada dekat dia sampai kau tangkap cintan do?"

entah lah.. maybe sebab senyuman cute dia dan sifat matang dia kot? dia ni sekali pandang nampak sombong. dua kali pandang nampak charming sangat. nak-nak bila kau dah rapat dengan dia.. awh... rindunya awak!

"kau nak berharap ke?"

kau tau kan berharap tu sakit.. Kata Amir Mukhlis, jangan terbang tinggi, nanti jatuh kan parah.. tapi bagi aku, kalau kita tak cuba berharap.. sampai bila bila kita tak tau hasilnya.. sekurang kurangnya kalau kita gagal, kita dapat nikmat mencuba tu. so dipendekkan cerita, tipulah kalau aku tak berharap. tapi harapan aku tu tak tinggi mana. cuma tulah.. bila aku nampak dia.. aku jadi tak keruan. 

ish dah lah aku taknak cakap pasal ni lagi.. nanti aku banyak merepek.


**THE END**

No comments:

Post a Comment