Sunday 6 August 2017

Kes Perempuan Kejar Lelaki, Tak Malu Ke?

Assalamualaikum haiii!

Okay title ni mungkin dapat menaikkan angin seseorang serta memang universal dan selalu sangat kita baca kat Facebook mahupun yang femes sekarang ni Twitter.
Readers are advise. Thank you.

Definisi kejar lelaki ni lebih senang faham perempuan desperate.
Oh ya detail sikit eh PEREMPUAN DESPERATE LELAKI okay ?
Bukan PEREMPUAN DESPERATE PEREMPUAN pelis. Zaman la ni semua orang dah fikir secara keseluruhan dah. Nampak sangat dunia tak lama.

Ok siapa tengok cerita 3,2,1 Cinta?
Kat situ ada diorang punya tagline iaitu nisbah lelaki dan perempuan di masa akan datang ialah
37 : 1
dan dalam cerita tu jugak sama dengan benda apa yang nak aku bincangkan.
Soalan yang berani mati

'' HOI PEREMPUAN TAK MALU KE KEJAR LELAKI ? MACAM SANGAP LELAKI DAH ! ''

ok statement ni agak selalu aku nampak kat kawan-kawan lelaki kat fb yang acah hot.
ingin aku tegaskan kat sini, tak baik la dok kata macam tu. Macam seolah olah kau kata kat mak kau pon ada ok ? OK maaf tiada kaitan.
Persoalannya " Tak malu ke? "

Bagi aku laa kan
perempuan kejar lelaki ni perkara yang normal. (pada zaman sekarang)
Korang pun dah tak heran dah zaman sekarang kalau dah lelaki kahwin 4 kan ?
ye la perempuan pun dah ramai kat dunia ni.
Aaa mesti korang teringat kat Salih Yaakob kan bila aku mengata bab ni ?
eii jangan tipu anyonyonyo.
ok back to topic.
Ramai juga membuat anggapan bahawa perempuan kejar lelaki perkara yang memalukan. Ok aku sokong jugak statement ni sebab ada kalanya perempuan yang jnis kejar lelaki ni selalu mengongkong BF mereka sangat yang terlampau (amboih).
Sampai si BF pun dah naik rimas dan mintak break apa semua pastu berlaku la maki caci pelbagai di FB, Twitter, Wechat dan sebagainya dan berlaku perpecahan and so on. see, banyak sangat perkara yang tak elok jadi.

kesimpulannya ada baik ada buruk.

sekali lagi kepada lelaki yang suka buat statement betina sang** kejar jantan ni, tak payah la nak hot sangat. Saya tahu awak handsome, saya tahu awak berharta. Tapi awak, lelaki ini ditugaskan untuk memimpin. Bukan menghancur remukkan hati perempuan.
Lagipun sehensem mana pun awak, last sekali di makan dek bakteria dalam kubur jugak.
Sekaya mana pun awak, harta tu tak masuk pun dalam kubur awak.
YAA SAYANG SAYANG SEMUA, saya tahu kita lain-lain kubur.. tapi takkan hampa taktahu kita ni kena saling menasihati dalam kalangan sesama Islam kan ?
Ah ustazah pulak aku ?
Biarlah.. benda ni betul. bukan tipu.
Kalau hampa ada rasa nak tegur kesilapan saya di sini harap DM lah dekat twitter ke, instagram ke apa ke k ?
bak pepatah cikgu math form 2 aku

" SELAGI KAMU BERNYAWA, KAMU KENA BELAJAR BELAJAR DAN BELAJAR ! "

ya cikgu saya garang. siap tanda seru pelbagai.


Oh ya, maaf, bukan situasi ini yang aku maksudkan. Geli tak?

**THE END**

No comments:

Post a Comment