Tuesday 8 May 2018

KLIBF2018 x Friendly Match Bowling Form 6 SM3KB

Assalamualaikum guys!
haiya, lama tak jengah ini blog lorh.

hm. so far..
esok general election malaysia.. exam nak dekat.. aku tak study...

but it's okay. abaikan seketika.

Well today, tengah aku scroll album dalam phone, ternampak gambar time pergi KLIBF (Kuala Lumpur International Bookfair) and friendly match bowling dekat Selayang Mall.

Oyemji! memang exciting gila time tu sampaikan aku pun tak tau nak start cerita dari mana.. hahaha

ok kita start daripada dekat sekolah lah.

pagi tu aku datang macam biasalah. cuma tak terlibat dengan bacaan yassin sebab semua yang join trip ni kena tunggu kat kantin seawal 7.20 pagi.

breakfast di-sponsor namun breafast pagi tu sangat mengecewakan.. yela.. kantin kot.. aku nak expect apa daripada kantin sekolah yang.. hm.. hampeh.

tak lama lepastu bas datang. naik bas. oh the way to pwtc. aku tidur. hahahaha

Sampai je dekat PWTC tu, otak aku terus teringat noel Gantung Nadia Khan yang limited edition tu. maka aku pun tunggu lah sampai pintu PWTC terbukak. Dalam pukul 9.30 macam tu, pintu pun terbukak. tapi still tak boleh pergi dekat booth sebab booth bukak pukul 10am.

10a.m. and i was very excited for Gantung Hard cover edition. but.

NATEY DAH HABIS. WITHIN 4 MINUTES. AH SNAP!

Takpelah. sis pun berhuhu bersendirian berjalan merentasi dewan ke dewan mencari buku.

Pusing punya pusing, aku terdengar satu suara yang agak familiar. Suara yang biasalah aku dengar.. sekali dia cakap "Sebarkan Bahagia"// oh dem~ confirm, ni Ustazah Fatimah Syarha!!!! Makanya.. dengan segera aku terus singgah ke booth Sebarkan Bahagia dan grab beberapa buah buku. Usai mebayar, aku bertanya lah dekat petugas booth tu meminta izin untu bergambar dengan Ustazah. telefon ku bertukar tangan dan aku menghampiri ustazah. aku kata kan kepadanya bahawa aku sangat meminati novel Cinta High Class dan tulisan suaminya Dr Farhan Hadi, Tuhan Lebih Saintifik. Setelah itu aku kembali merayau...

dalam kepalaku terfikir untuk melancarkan hashtag #FJjejakpenulis ... wuuuuu~ menarik.. takpe.. nanti aku fikirkkan kembali.

and tak lama lepastu jumpa Nasywa. ehek ehek. so berjalan lah kami berduaan memandangkan kami dari team bowling yang sama. ehek ehek.

setelah sejam berjalan, akhirnya balik ah naik bas.

destinasi seterusnya, SELAYANG MALL!

sampai je selayang mall, aku, sywa, aisyah, nisa, aaaaaaa lupa siapa lagi.. pergi cari mekdi lalu kami pun makan dan membawang. eh tetiba steven join. maka membawang lah kami semua. ehehehehehe

jam 1500 game bowling start and team aku memang aduhai.. kelakar naw naw. disebabkan ni first time kitorang main bowling.. so memang hm. agak. em. riuh. agagagagaga

akhirnya.. siapa menang eh?

entah aku pun tak tau. sebab tau nak enjoy je.

time nak balik ke sekolah tu.. aku membawang teruk dalam bas. pedih mata dengan bawang bawang ni. hahahaha. macam macam cerita terkeluar.

in conclusion, that day memang awesome. i already known the other side of some 6A3 girls.
it's uncontrolable. ehehehe. <3

New Friends~

Ustazah Fatimah Syarha ehehe

Steven belanja!!

ustazah post dalam instagram gais. ehehehe



**THE END**

No comments:

Post a Comment