Tuesday 15 May 2018

Salam Malaysia Reformasi


Assalamualaikum and hello guys! =)

yaa.. as you know, Malaysia baru je habis General Election 14 (for those yang tak faham makna GE14, it's Pilihan Raya Umum 14)
Jangan tanya aku undi apa sebab aku still tak layak mengundi.. I mean hello.. i still 18 tau. not officially 19.

So~

This year punya election like Ka-Boom! waktu berkempen entah kenapa aku tak rasa meriah (dekat kawasan aku la) tapi the election day tu.. dia punya meriah Ya Allah.. sampai aku pun tak tidur malam tunggu result yang akhirnya diumumkan pada pukul 4:50 a.m.

Tahun ni as we can see.. Pakatan Harapan menang and Barisan Nasional tak bernasib baik.
aku okay je, tapi just kesian dekat certain senior citizen yang memang dari dulu support UMNO and Barisan Nasional. Like the atok and nenek yang memang menyokong perjuangan UMNO. sedih je.

pada pandangan aku lah, tahun ni memang fenomena sebab ramai gila belia yang first time mengundi turun mengundi. and mereka nak kan perubahan (i guess)

dan kita berjaya. kini Pakatan Harapan memerintah.

tapi at the same time, agak kurang setuju dengan tindakan kurang sopan SESETENGAH belia sekarang yang berani duk carut DS Najib secara terang terangan. malah, ada yang berani duk mengata Yang Di Pertuan Agong.

Sebesar mana pun kesalahan DSN, tak bermakna kita boleh lantang berbicara menjadi pahlawan kekunci (Keyboard Warrior)

yang penting, sekarang Malaysia dengan kerajaan baru seperti yang kau nak.
maka, ubahlah mentaliti,
hentikan menyakiti,

kerana...

tak guna berkerajaan baru
tapi rakyatnya masih dengan minda kelas ketiga.

xoxo, fj

Image result for semua parti politik bersatu

**THE END**

No comments:

Post a Comment