Tuesday 16 September 2014

Aku, #PEPIAS & Kem Ibadah part 3

Assalamualaikum. hi! aku baru je lepas post cerita second day kem ibadah semekap. ok. ni final post la. ahhhh aku taknak banyak cakap. let's continue the stories..

LAST DAY (AHAD)
aku bangun pagi dengan muka sememeh mintak kaki.. (tu pun sempat lagi dok sambung tido). lepas basuh muka tu turun solat subuh. lepastu ada ape lagi ek? ada kuliah yang aku tak dengar sebab aku tidur.. (mabuk pagi).. lepastu ada aktiviti luar. sambung main game 'pintu' tu. agak penng gak sebab sekali lagi aku ditarik bagai barbie doll. huhuhuhuhuhu.. kecik hati taw! tapi kalini agak mencabar gak game ni sebab abg boy bagi soalan math tambah tolak darab~ aish! pening kepala ceq naa. lepas tu bila dah habis main game pintu tu, kitorang main game bom2 negara orang. aku London~ hehe. tapi mula2 senang. lama2 susah. mula2 nyanyi macam biasa je. lepastu kena tambah tagline iklan. lepastu hujann daaa~ masuk dewan. sambung kat dalam dewan. waktu kat dalam dewan pulak, dia suruh tambah lagu. haha kepala hotak aku fikir senang je. lagu "what does the fox say".. lepastu makin susah bila kena tambah slogan contoh "pandu cermat jiwa selamat".. bila game ni habis. main game goreng pisang.. memang pisang la sebab budak2 lelaki ni ada je strateginya mengenakan kami. (-_-). sedih laaa woi! lepas aktiviti tu.. sarapan!! tapi macam biasalah. aku tak makan pagi. jadik aku dok menonong tengok orang makan. ades! XD
lepastu ada LDK.. the laaasssst LDK. jadik aku ambik keputusan untuk bagi something as a present dekat abg aiqal and kak mawi. aku decide nak bagi gelang.. gelang kesayangan aq.. ok lepastu LDK mula. kitorang cerita pasal perkembangan hidup kitorang yang ada naik turun. ime la citer paling lama. adeh.. haha! lepastu kitorang kena buat roket dan terbangkan dia. yes! aku punya paling jauh. agak bangga sebabnya dah lah waktu tu first time aku lipat roket. tup2 boleh pergi jauh. (aku still simpan lagi tau sampai sekarang roket tu. hihiks) lepas habis LDK.. kitorang kena tulis 'surat cinta' untuk abg asrul and kak mawi. hehehe... siaplah aku bagi ayat terbaik punyaaa.... =3
lepastu masuk dewan solat dhuha. lepas solat dhuha, ada majlis penutup. yeeaahh majlis penutup paling2 santai.. kalau tak selalu formal... lepastu ucapan dari wakil #PEPIAS, ucapan dari ustazah Enezah then penyampaian sijil untuk fasi and peserta..lepas tu ada salam jamaie sambil diiringi lagu Doa Perpisahan... sedih aihhh! aku rasa berat gila nak tinggalkan fasi2 ni. depa memang sporting! aku rasa speechless tak tau nak kata apa lagi. depa memang AWESOME! FUNTASTIC!
bila majlis penutup tu dah habis, sesi bergambaq pulak. sempat la aq ambik gambar dengan grup2 aq, dengan peserta perempuan.. lepastu aku pi serang abg aiqal (serang? tak sesuai aih). bukan serang apa pun. serang nak mintak ucapan sikit... lama gak nak tunggu cik abg ni menulis. ingatkan dia pi buat ucapan 350 patah perkataan. rupanya pendek jer.. aku rasa cam.. (-_-).. lepastu aku mintak dekat kak mawi. haa kak mawi ucapan dia panjang. aku baca pun boleh tahanlaa... deep~ lepastu aku teruskan mencari siapakah yang sudi menurunkan tandatangan dan ucapan diatas. and aq jumpa abg zayn and abg umar and abg boy.. waa tengkiyuu2... sudi turunkan ucapan dan tandatangan ehhh.... =)

saya, sayang fasi2 semuaaa!!!!!!! ♥

atas : grup ceq  bawah kiri : binaan kami
bawah kanan : surat cinta untuk abg aiqal..
credit : Abg Asrul Aiqal

waktu terima sijil.. Abg Aiqal and Kak Mawi!

Wanita..... ☺

**THE END ☺ **

No comments:

Post a Comment