Tuesday 14 April 2015

The True Friend is The Great Friend

"A true friend is someone who has touched your heart and will stay there. Someone you care for, who cares for you. Someone you can do the stupidest things around and always be forgiven. Someone you'll instantly remember in ten years because they are in your heart and not just your mind. They have the ability to change you, even if they don't. They will be etched in your memories forever.

I was lost on a BUSINESS trip, walking around near Chelsea, London when I suddenly saw someone I knew was who, but couldn't remember. I hadn't seen his face in ten years, but our eyes met, and without saying a word, he took me to his car and asked me where I was going. 

Yesterday I realized how some people that I hung out with didn't really care for me. We had common interests, had fun together, did stuff together, but I knew something was missing when they looked at me strangely after I started shouting "BOOM HEADSHOT! I could dance all day, I could dance all day, c'mon try and hit me, try and hit me! BOOM HEADSHOT" as we were playing Halo. They aren't my true friends."

Assalamualaikum.. hai. rindu aku tak? tak? okay fine kbai.

hahaha acah je. tiba-tiba aku nak cerita pasal friends since aku rasa beberapa hari ini aku rasa diabaikan.

15 tahun aku hidup. aku tak pernah lagi jumpa kawan baik yang stick with me. i means yang sudi dengar luahan hati and cerita bodoh and doing everything with me.

aku ada lah jumpa kawan baru yang agak menyenangkan aku. and aku selesa dengan 'mereka'.
yaa.. new friends aku ni actually dalam satu group. tapi takde lah semua aku anggap as close friend. aku still stick dengan Syamina and Anis =..="
cuma aku lagi selesa dengan diorang, for me, this what i called true friend are for each other.

happening, gila-gila, putus fius. that's why aku suka sangat dengan diorang. walaupun sometimes aku adalah tersentap dengan ayat-ayat main lepas tu. tapi no hurt feeling lah. okay je. to me, diorang pandai dalam bergurau, and pandai dalam study. not excellent but okaylah. boleh tunjuk ajar orang..

bukan aku nak bandingkan dengan friends yang rapat dengan aku, tapi ini kenyataan. kebanyakan kawan-kawan baik aku they doesn't understand me. but they always ignore me. buat apa anggap kawan, geng or whatever tapi mengabaikan right?

pesan aku untuk readers yang datang singgah blog aku ni, better hargai kawan-kawan korang lah. jangan nak tunjuk korang bagus sangat. nobody perfect in this world. we are needed to complete each other. hahaha mat salleh gitu.

and satu lagi, kalau korang nak buat geng or what so ever, make sure yang korang akan selalu spend time dengan SEMUA member geng kau. jangan group kau ada A sampai C tapi kau selalu kepit dengan C. B pulak rasa terabai. rasa halimunan. they maybe smile.ZAHIRNYA. tapi dalam hati dia. tau-tau terluka, bernanah, berdarah. kesian dia tau.

SO HARGAI LAH KAWAN-KAWAN KORANG. DIORANG TU SEMUA PRICELESS.

[hambik kau. caps lock. hahaha]

lebih baik musuh jadik kawan daripada kawan jadi musuh ☺

**THE END**

No comments:

Post a Comment