Friday 27 March 2015

Note For The Tukang Sibuks

Assalamualaikum.

hari ni.. aku rasa.. rasa.. rasa tak faham lah. rasa blur.. rasa tak tahu apa motif insan-insan yang buat kerja free jadik tukang menyebok. benda kecik nak diperbesar-besar kan. come on lah guys... jangan terlalu sibuk jaga tepi kain orang sampaikan kain sendiri koyak pun tak perasan. [this is hiperbola. LOL]. selama ni aku tak pernah nak ambil tahu pasal hal semua orang. but why... 'mereka' perlu nak ambil tahu pasal aku? cuba nak korek rahsia aku? cukup lah aku, Eman and Fyna je tahu apa yang aku buat. nawaitu aku biarlah hanya aku dan Allah je yang tahu. 'mereka' semua tak perlu tahu.

lagipun.. best sangat ke hebah gosip ni? aku rasa buat tambah dosa je. penat-penat kau buat pahala then dapat dosa free. please lah guys. kalau korang sendiri tak suka orang lain masuk campur hal peribadi korang.. so korang pun tak perlu lah nak masuk campur hal peribadi orang lain. what you do is what you get. kau jangan nak marah kalau tiba-tiba satu hari nanti, ada someone yang terlalu sibuk nak korek rahsia kau and sebarkan satu sekolah.

one more thing... apa yang kau nampak.. kalau kau tak tahu cerita sebenar.. kau jangan nak main taram buat spekulasi. come on lah.. kau ingat hadiah coklat ni untuk couple yang tengah hot bercinta sakan? or untuk seseorang meluahkan perasaan cinta dia dekat somebody yang dia suka? gitu? hey.. wake up la gila! chocolate is for everybody.. not only for the dating couples. pasal chocolate pun kau nak kecoh satu sekolah. nampak sangat kau ni memang attention seekers. i'm sorry to say. mungkin aku memang nampak naif plus diam dekat sekolah. but not on my blog. aku diam sebab aku tak nak sakitkan tekak aku bercakap dengan orang yang tak reti langsung nak berfikir sebelum bertindak.

maybe mereka selamat sebab aku tak tahu siapa punya angkara yang sebarkan hot gossip yang mengarut ni. plus, maybe diorang ni batak. tak pernah nampak perempuan bagi chocolate lelaki maybe.

lagi satu.. 'mereka' tak payah lah nak cakap aku ni gedik.. mengeliat dengan jantan or whatever bitch things. aku tak pernah dan tak ingin nak menggedik dengan mana-mana jantan. just realize yourself lah. sebelum korang kata aku gedik.. korang judge dulu diri korang. korang dengan boyfriend tak halal korang tu.. baik sangat ke? manja-manja jugak kan. gatal. kalah miang keladi miang buluh.

last but not least.. korang fikir-fikirkan lah.. aku nak minta maaf kalau aku ada banyak sangat DOSA dengan korang. aku bukannya bidadari yang selalu perfect takde silap. wallahualam.

Pahit untuk ditelan. tapi itulah hakikat kehidupan.

**THE END**



No comments:

Post a Comment