Tuesday 17 May 2022

It's A Dream Comes True

 Assalamualaikum and hi!

Hari ni minggu kedua aku intern. So far, a bit tired. Aku tak tau sebenarnya kenapa aku penat sebab nak kata kerja banya, takde la banyak pun. Entah lah, mungkin aku penat mengenangkan masa depan yang aku tak tahu pun macam mana rupanya.

Tapi yang bestnya, aku dah ada dua artikel yang dah publish under blog company aku. yela aku kan content writer. link nanti aku letak dekat end of this entry ok. 

cakap pasal writer ni, macam tak percaya je aku sekarang kerja tulis blog. hahaha. padahal dulu aku tulis blog sebab aku rasa tulis blog ni cool. macam yasmin hunwick, nisakay, hanis zalikha. Aku tak pernah terfikir pun tulis blog ni boleh jadi satu kerjaya. Aku tau blogger writer ni pun satu kerja. tapi dulu mostly freelance je ambik job blog review ni. tapi sekarang orang dah built company, hire staff as writer and buat service. bagi aku power aaaa. hahaha.

oh ye, dah lama rupanya kan aku menulis blog ni. kalau dihitung dikira, dah 10 tahun rasanya since aku mula-mula start blogging. aku ingat lagi masa tu aku start first blog dengan url cintazamansekolahnazara hahaha childish gila. lepastu aku delete blog tu and buat blog kedua in 2012. tapi nama mengarut la. lagi tak gunanya, boleh pulak aku lupa password dengan email yang aku guna untuk create blog tu. habislah aku. penat aku nak recall balik nama-nama email yang aku pernah guna.

rencat gila tajuk blog dulu. dengan kaler takleh bawak bincangnya

lepastu, blog ketiga lahir. blog ni lah. Her Imagination Stories. inspired by Her Illusionist. masa tu aku guna url celotehninjapedas sebab aku crush dekat abang bomba yang hot macam abang pedas dalam novel Melur jelita. lepastu aku tukar jadi celotehgadisjulai, sampailah aku masuk degree, aku tukar jadi ni lah. thefafajaynee. banyak kenangan betul blog ni. daripada blog ni la aku improve tulisan aku. bayangkan la, kalau korang baca first entry dengan entri sekarang, jauh gila beza bagai langit dengan bumi especially dari segi ejaan.

blog kesayangan: Her Imagination Stories

sebenarnya aku ada lagi satu blog. tapi tula aku buat as a test blog je untuk aku try html, coding theme, widget pesemua. jadi tak perlu la kot aku share. tapi aku public kan je. kalau korang terjumpa, boleh baca.

Ni blog personal. boleh je kalau nak baca. 
tapi aku tak selalu pun share.


Jadi aku boleh conclude, kerja aku sekarang walaupun hanya intern adalah sebuah impian yang jadi kenyataan. aku nak jadi penulis. sekarang aku adalah penulis.

doakan aku. semoga internship aku ni mampu mengasah bakat aku jadi lebih hebat. amin InsyaAllah.

Link Artikel (jemput la baca kalau sudi)

No comments:

Post a Comment