Thursday 25 December 2014

Aku dan Dugaan

Sukar untuk aku luahkan.
Betapa pedihnya hatiku.
Betapa luluhnya hatiku.

Ujian apa lagi yang Kau berikan ?
Ya Allah. Tabahkan hatiku.
Ya Allah, kuatkan semangat dan diriku.

Hari demi hari bulan berganti bulan,
Dugaan dariMu benar-benar memeritkan.
Ingin saja aku menjerit.
Melepaskan apa yang terbuku di hati.
Ingin saja aku luahkan
Kepada insan sekeliling ku
Tapi siapa yang sudi mendengar

Aku mengerti.
Ujian dan dugaan itu tanda sayangnya Dia kepadaku
Aku tahu.
Ujian dan dugaan itu kerana Dia rindu kepadaku.
Rindu untuk aku menadah tangan merintih kepadaNya.

Diriku bukanlah sempurna.
Sering khilaf dalam melakukan sesuatu.
Namun,
Pantaskah aku dicaci atau dihina?

Kau dan aku sama.
Tidak sesempurna mana.
Terimalah kekurangan diri masing-masing.
Sama-sama faham dan perbaiki.

Ya Allah.
Hanya kau yang tahu apa yang ada didalam hatiku.


#nrfhd

**THE END**

No comments:

Post a Comment