Wednesday 19 April 2017

IV Masscomm... Aku Nak Gelak Ke?

Assalamualaikum guys. yeah. so long time no see kan?
sorry for sesiapa yang tengah dan mengikuti blog aku ni.. sebab aku tak berapa nak update sangat entries. blog aku pun actually under maintainance. as you can see, chat box aku dah tak ada... lagu dekat top blog tu pun dah tak ada. advertisement nuffnang pun aku dah remove. haih.

ok bukan itu topik yang aku nak cakap tapi aku cuma nak share yang aku dah dapat panggilan interview for masscomm dekat uitm shah alam this saturday.

and seriously aku tak tahu nak react apa bila aku key in je no ic aku... result terus keluar TAHNIAH.


actually aku taknak pergi sebab aku mengharapkan UIA. tapi aku takut aku tak dapat uia. so aku decide akan pergi interview ni. memandangkan aku pun tak pergi lagi interviewnya.. so aku tak boleh lah nak share pengalaman interview. tapi aku boleh bagi tips interview yang aku dapat daripada kakak dan abang senior masscomm.

Pakaian
Untuk interview, yang lelaki pakailah baju kemeja berseluar slack bertali leher. JEANS DAN TSHIRT TIDAK DI BENARKAN. untuk yang perempuan... melayu especially, korang better pakai baju kurung. toksah lah pakai jubah atau dress. baju kurung nampak formal. bagi yang non muslim... korang pakai lah pakaian yang sopan. jangan lah korang pergi pakai short skirt yang membuatkan kau adam mereciks. lagi bagus kalau korang pakai baju kurung. baju kurung kan pakaian kebangsaan. lulz. evegreen...

Dokumen
untuk document seperti sijil spm dah apa apalah yang berkaitan.. make sure korang dah siap-siap buat salinan. sijil tu pulak baiknya korang divide, kokurikulum, kurikulum... so senang lah. untuk dokumen macam ic, sijil, spm, surat panggilan temuduga... korang buat lah checklist supaya korang tak tertinggal apa-apa dokumen penting.

dah.. tu je tips daripada aku. lain lain boleh search di blog lain. yang penting sebelum interview kena banyak buat research.. tak adalah kau gagap nanti

tuje kakak nak pesan. muah.

NOTE:
Pengalaman sis hadir temuduga boleh baca kat bawah ni:-


No comments:

Post a Comment